pondělí 30. března 2015

Cizrna na paprice a smetaně

Nevím, jak vy, ale já luštěniny miluju! Snažím se je zařazovat do jídelníčku co nejčastěji, a proto jsem vždycky ráda, když objevím nějaký nový recept. Tento jsem našla na blogu http://www.delicious-blog-lucie.cz/, ale upravila jsem ho natolik, že jsem se rozhodla napsat vám "svůj" recept sem. :-)


Cizrna na paprice a smetaně

Na 1 porci si nachystejte:
  • 50g cizrny - suchém stavu
  • půl menší cibule
  • půl větší papriky (já měla žlutou, ale na tom moc nesejde)
  • půl deci 12% smetany (nebo sójové)
  • 3 jarní cibulky
  • olivový olej
  • sůl, mletou sladkou a pálivou papriku
Cizrnu necháme přes noc namočit ve vodě.


cizrna po nabobtnání ve vodě

Poté ji slijeme a dáme vařit do nové vody - stačí tak 20 min, aby byla na skus. Odebereme si trochu vývaru z cizrny - stačí tak 1,5dcl. Na oleji osmahneme cibulku, přidáme kostky papriky a kolečka jarní cibulky, trochu opečeme a zasypeme paprikou, promícháme a zalejeme vývarem.
cibule, jarní cibulka, žlutá paprika

Přidáme cizrnu a ještě tak 10 minut povaříme. Nakonec zjemníme smetanou, osolíme a můžeme trochu zahustit. Já jsem jako přílohu zvolila rýži basmati, u které jsem trochu snížila běžnou gramáž 50g na 30g z důvodu vyššího obsahu sacharidů v cizrně. ;-)
cizrna na paprice s rýží

Energetické hodnoty (s 30g rýže basmati):
Energie: 1 705 Kj Bílkoviny: 15,4g Tuky: 8,8g Sacharidy: 61,5g


A co vy a luštěniny? Máte je rádi nebo je to pro vás noční můra?

Dobrou chuť Vám přeje Míša!

Žádné komentáře:

Okomentovat