sobota 28. března 2015

Kuřecí prsa pečená v jogurtu

Teda musím říct, že jsem pěkná ostuda - s novým receptem přicházím po více jak 2 měsících. Je to způsobeno hlavně tím, že poslední dobou jsem vařila hodně českou kuchyni a moc jsem neexperimentovala, ale s příchodem jara už zase mám nejen já, ale i moji kluci chuť na něco lehčího, takže recepty by se tu teď měly vyskytovat zase o něco častěji.

A teď už konec řečí a pojďme na to!


Kuřecí prsa pečená v jogurtu

Na 4 porce si nachystejte:
  • 3 kuřecí prsní řízky (můžou být i krůtí samozřejmě)
  • cca půlku velkého jogurtu (použila jsem náš oblíbený krémový jogurt od Pilosu)
  • sůl, pepř, sušený česnek, sušené bylinky - v mém případě směs bazalky, tymiánu a oregana
  • balíček mražené zeleniny - může a nemusí být ;-)
Z kuřecích prsou si připravíme plátky - já vždycky odříznu takový ten "plandavý kousek" a samotné prso rozkrojím podélně napůl. Jogurt smícháme s veškerým kořením a solí a maso do něho naložíme - nebojíme se trochu ušpinit a pořádně to promícháme ;-) Takto připravené maso dáme alespoň na 2 hodiny do ledničky.
Poté rozpálíme troubu na 180 stupňů a maso vložíme do zapékací mísy a navrstvíme na něj všechnu jogurtovou marinádu. Přikryjeme a pečeme 20 minut. Potom můžeme zasypat mraženou zeleninou (v tom případě ještě zeleninu zlehka posolíme a popepříme), odkryjeme a pečeme ještě 10 minut. Maso je strašně rychle hotové a díky jogurtu je neuvěřitelně jemné a lahodné.

kuřecí prsa v jogurtu se zeleninou a rýží basmati

Podávat můžeme s rýží basmati - to byl můj případ, a proto jsem i k masu přidala zeleninu. Určitě by to bylo ale taky výborné s brambory, kaší nebo šťouchačkami a v tom případě bych volila jako zeleninovou přílohu spíše studený salátek.

Energetické hodnoty (jedna porce se zeleninovou směsí hrmrkuku a 50g rýže basmati):
Energie: 1 745 Kj Bílkoviny: 43,5g Tuky: 3,5g Sacharidy: 51g

Jestli už vás nebaví nudné kuřecí plátky z pánvičky, tak tohle určitě vyzkoušejte!

Dobrou chuť,

Vaše Míša

Žádné komentáře:

Okomentovat