čtvrtek 2. července 2015

Co bylo na mém stole #1

Na facebooku se nám ty fotky časem ztrácí, tvorba týdenních jídelníčků je strašně časově náročná a přitom je to kolikrát až nezajímavé, protože často vařím na dva dny, některé oblíbené věci jím víckrát týdně atd. Jak z toho ven? Rozhodla jsem se, že jednou za čas vám sem hodím fotky jídel s popisem, receptem, odkazem - jak co ;-) Snad se vám tahle forma bude líbit a najdete tady nějakou inspiraci ;-)


snídaně, která zvedne náladu - vločky s chia semínky, které si přes noc poležely v mléce - pak už stačí jen ohřát v mikrovlnce a ozdobit - v mém případě mandarinkami a kostičkou 70% čokolády



krůtí maso se zeleninou ochucené provensálským kořením, kapka zakysané smetany a basmati rýže - fofr lehký oběd do teplých dní ;-)
vepřová kotleta zapečená s krémovými žampiony a parmezánem, pečená zelenina a brambory s kořením čubrica
zeleninový mišmaš ochucený solí a pepřem, kapka olivového oleje, trocha balsamica, tuňák a neloupaná sezamová semínka - přidejte si kousek pečiva a večeře nebo hodně lehký oběd je na světě ;-)
receptů na pečené kuře není nikdy dost ;-)
"mhamar" - kuře na cibuli, recept zde
plátek lososa ochucený jen solí, pepřem a citronovou trávou a k tomu hrmrkuku na cibulce smíchaná s kuskusem - oběd nebo večeře, co je za 10 minut na stole ;-)
oblíbená "čína" - kuřecí maso, tofu, zelenina na čínu, zázvor, kurkuma, kapka sojovky a smetany, jasmínová rýže - ta je k tomu úplně geniální!
naprosto úžasný koláč s ovesno-kuskusovým korpusem! recept najdete zde a já mám tedy v plánu začít s tímto korpusem trochu experimentovat ;-)
další vepřová kotletka - tentokrát ochucená kořením adžika a upečená v troubě "na vodě" a k tomu super šťavnatý bulgur s mrkví a pórkem
naše oblíbené luštěniny - fazole, tofu, mrkev, konzerva rajčat - oblíbená véča, když je venku hnusně a potřebujeme zahřát
Koupila jsem s nadšením v Lidlu velké žampiony na grilování a těšila se, jak je naplním. No, nechala jsem se pěkně napálit, protože velké byly jen ty 3 navrchu a zbytek byl naprosto miniaturní. A tak skončily v této "smaženici" společně s pórkem, vajíčkem a parmezánem.
Sladké snídaně jsou u mě pořád v kurzu, i když skóre s těmi slanými už mají téměř vyrovnané. Tady na ukázku bílý jogurt s Dobrou vlákninou od Bonavity, nektarinka a kostička dobré čokoládky. A hned bylo ráno veseleji ;-)

Ach, tohle miluju... Obyčejné pečené kuře s kmínem, hromada pečené zeleniny (mrkev, celer, cibule a konečně i cuketa) a bramborová kaše!!!
Ze zbytku pečeného kuřete vždycky dělám rizito - suchá pečená prsa totiž doma nikomu moc nejedou ;-) No a k rizotu u nás neodmyslitelně patří nakládaná řepa. Zkrátka lahoda za pár kaček ;-)
jedna svačinková... obyčejně to nebývá tak rozmanité, ale tady jsem zrovna byla doma a šli jsme koukat na film, tak jsem si udělala takový menší "zobací" talířek ;-) musím říct, že jsem si v poslední době hodně oblíbila tyto kukuřičné plátky - krásně křupou a chutnají skoro jako popcorn ;-)
další oblíbený pokrm - camembert obalený v semínkách, pečený společně s brambory, doplněný o obyč "zelený" salát
A na závěr dnešní oběd! Recept na skvělé masovo-kuskusové karbanátky najdete zde a k tomu jsem si ukuchtila zelný salát z raného zelí, který obzvlášť miluje můj manžel - najemno nakrájenou cibulku nechám zpěnit na oleji, přidám 2 lžíce cukru a lžičku soli, nechám rozpustit a nakonec zaleju 2 lžícemi octa. Minutku provařím a žhavé naliju na nakrájené zelí. Úspěch zaručen ;-)  
A to je vše. Co myslíte, bude se vám takovýto formát líbit? Něco málo z toho jste už viděli na fb, ale tady je to prostě vše hezky pohromadě a můžu se popřípadě i více rozepsat, takže já nevím, jak vy, ale já jsem spokojená :-D

Mějte se krásně a nespalte se ;-)

Vaše M.

5 komentářů:

  1. Ty karbanátky mě nahlodaly. Jen co budou penízky, tak jdu pro maso a zkouším. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vyzkoušej Marti - jsou fakt výborné a navíc takhle bez problémů dostaneš do dítěte trochu zeleniny a kuskus :-D

      Vymazat